Chiang Mai en Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Bas en Maike - WaarBenJij.nu Chiang Mai en Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Bas en Maike - WaarBenJij.nu

Chiang Mai en Sukhothai

Door: Bas en Maike

Blijf op de hoogte en volg Bas en Maike

18 November 2012 | Thailand, Sukhothai

Olifanten, daar waren we de vorige keer geëindigd.

De volgende dag stond een trip op het programma naar Doi Suthep. Dit is een berg net buiten Chiang Mai. Na het ontbijt weer een soort van taxi geritseld en hop de berg op. Het was nog even spannend of het ding het zou redden tot boven zo hard dat ie rookte maar we zijn op de gewenste plek aangekomen, een prachtig tempelcomplex. Een zeer kleurrijk geheel. Absoluut en kijkje waard.
Hierna hebben we het over de sportieve boeg gegooid. We hebben ons af laten zetten op een wandelpad dat naar een waterval leidde. Hier weer een prachtig stukje natuur gezien.

Vrijdag in alle vroegte opgestaan en na het ontbijt met een tuk tuk naar het busstation gegaan. Een busticket naar Sukhothai bemachtigen was de volgende uitdaging. We hadden al op internet gekeken hoe laat de bussen vertrokken maar deze tijden blijken nogal vaak te wijzigen. Tot ons geluk stond er nog een bus klaar (en dus inderdaad niet op de op internet genoemde tijd). Fijn voor ons!

Na 5 uur hobbelen in de bus kwamen we aan in het oude centrum van Sukhothai. Via internet een super mooi, kleinschalig familiehotel gevonden. Hier hebben we fietsen gehuurd waarmee we wat ruïnes zijn gaan bezichtigen. 's Avonds een thuismomentje beleefd met the Big Bang Theory.

Zaterdag hebben we de hele dag door het Sukhothai Historical Park gefietst. Zeer mooi en indrukwekkend park bestaande uit vele vijvers en ruïnes. Aan het einde van de dag maar meteen een busticket naar Bangkok geboekt en hier zijn we dan na een reis van zo'n 7 uur. Leuk dat ze entertainment hadden in de vorm van films maar van dat Thais is toch echt niks te maken...

Bangkok, daar gaan we ons de komende dagen op richten. Eerst bijkomen van de reisdag en morgen weer lekker op pad.

Tot weer!

Ps. Foto's van bovenstaand verslag volgen zo spoedig mogelijk.

• 18 November 2012 - 21:59

Jeannette:

Ha Maike en Bas,
    Wat leuk jullie reisverslag en wat hebben jullie al veel gezien.Geniet maar lekker van jullie rondreis
    en ik volg jullie wel via de site veel plezier en veel groetjes.
    Jeannette

• 19 November 2012 - 13:32

Rina En Arni:

Sawadee U2,

Zijn stiekum wel wat jaloers op jullie.
    Geniet van jullie vele mooie indrukken.
    We gunnen het jullie van harte.

Rina en Arni.

• 19 November 2012 - 21:24

Ans:

Hallo Bas en maike
    Zoals altijd weer een heerlijk reisverslag om te lezen!
    Ik ben benieuwd hoe Bangkok bevalt en wat jullie verdere plannen zijn.
    Wij zijn net terug van n heerlijk weekendje weg en een avondje wokken.
    Had ik trouwens wel nodig want afgelopen donderdag was het gigantisch druk.zodra we onze kont hadden gekeerd stond de polytheek vol met patiënten.en als ik zeg vol dan bedoel ik echt vooooool.maar Martine en ik hebben het er uitstekend van afgebracht en we lieten ons niet gek maken.Marie -Renée zei dat we vier sterren hadden verdiend. Ha ha.
    Nu niets meer over t werk(maar ik was super trots dat het goed is gegaan).
    Nog veel plezier samen.
    Liefs ans

• 19 November 2012 - 21:39

Hay En Helma Lichteveld:

Ha sportieve vakantiegangers,

Wandelen, fietsen, met de bus, met de trein, met het vliegtuig, jullie zijn wel goed bezig.
    Maar op deze manier zien jullie wel het meeste, dat is zeker.
    Heerlijk om jullie reisverslag te lezen en wij zijn erg benieuwd naar de ..............foto's.
    Geniet maar lekker samen.

Groetjes en veel liefs,
    Helma en Hay.