Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas en Maike - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas en Maike - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Bas en Maike

Blijf op de hoogte en volg Bas en Maike

21 November 2012 | Thailand, Bangkok

Bangkok...... Heet, smog, druk. Dat is wel zo'n beetje onze indruk.

De aankomstdag hebben we benut om de buurt een beetje te verkennen. Aangezien het al laat op de dag was hebben we niet veel meer gezien. Maar we hebben in ieder geval het skytrain station gevonden. Handig voor de volgende dag.

Gisteren kaartjes gekocht voor de skytrain en hop op pad. We wilden er een beetje een relaxdagje van maken na al het gereis en dat hebben we dus ook gedaan. Daarbij kwam nog de regenbui die uit de lucht kwam vallen. We hebben wat winkelcentra bezocht met als hoogtepunt het MBK centrum. Nog nooit hebben we zo veel mobiele telefoons en accessoires bij elkaar gezien. Wat een gekkenhuis maar wel lachen.

Na al het geslenter langs vele winkeltjes en stalletjes hebben we het Lumpini park opgezocht. Een groot park midden in de stad. Hier was het prima vertoeven na de verfrissende regenbui. Via dit park zijn we uiteindelijk bij het Lumpini boxing stadium beland.

Muay Thai Boksen, een ware happening voor de Thaise (mannen). We hebben een kaartje tussen de locals weten te bemachtigen en dit hele gebeuren zitten aanschouwen. Gedurende de wedstrijden werd er volop gegokt en meegeleefd. Heel leuk om dit evenement mee te maken!

Vanmorgen met de watertaxi over de rivier naar de tempel Wat Pho gegaan. Mooie tempel met een gigantische liggene Buddha erin. Vanuit deze tempel naar het Grand Palace gelopen. Hier alles bekeken totdat de hitte en de zon ons nekte. Snel de boot weer op en de met airco voorziene skytrain in was ons enige doel nog op dat moment.

Morgen hebben we nog een laatste dagje hier voordat we 23 nov verder gaan met een binnenlandse vlucht naar Phuket.

Tot zover weer een update.

• 21 November 2012 - 22:21

Helma En Hay Lichteveld:

Hoi Bas en Maike,

Ha....eindelijk de foto's, nu kunnen wij ons beter voorstellen hoe het daar is.
    Mooie tempels met al die prachtige motieven.
    En is het daar echt zo heet?
    Wij hebben hier geen airco nodig...onze verwarming draait op volle toeren.
    En morgen naar de Damnoen Saduak? [ wat zal dat een drukte zijn op het water ]

Geniet maar lekker!!!!
    Groetjes,
    Helma en Hay

• 22 November 2012 - 11:08

Rina En Arni:

Sawadee,
    Moeten wij ons nu zorgen gaan maken, nu jullie een demonstratie Muay Thai Boksen hebben meegemaakt?
    Of heeft Maike inmiddels een baantje verworven als gastvrouw van het Grand Palace? Dit ziet er in ieder geval bijzonder kleurrijk en vrolijk uit.
    We zien het wel. Jullie genieten met volle teugen.
    Doorgaan zo!!!
    Trouwens, met Foofer alles méér dan oké. Vandaag nog contact gehad.
    Groetjes, Rina en Arni.

• 22 November 2012 - 13:20

Ans:

hallo bas en maike
    wat een leuke foto's!
    en die wat pho is bijna mooi van kitserigheid.
    nog veel plezier de laatste dag in bangkok en fijne vlucht morgen .
    tot horens groetjes ans

• 22 November 2012 - 14:43

Henrike:

Zelfs daar nog de big bang!! Haha.

Ziet er mooi uit hoor, onwerkelijk, hier moet ik 's ochtends de auto krabben.

Geniet ervan :)

groetjes Henrike