Van Bangkok naar Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Bas en Maike - WaarBenJij.nu Van Bangkok naar Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Bas en Maike - WaarBenJij.nu

Van Bangkok naar Phuket

Door: Bas en Maike

Blijf op de hoogte en volg Bas en Maike

23 November 2012 | Thailand, Phuket

Frisse, lees smogvrije, zeelucht. We zijn in Phuket aangekomen!

Gisteren op ons laatste dagje Bangkok een gezellig park bezocht waar we wat rond geslenterd hebben. Daarna een bloemen/plantenmarkt voor de lokale bevolking bezocht. We waren dan ook echt de enige 2 buitenlanders daar.

Rond 4 uur vonden we het wel tijd worden om een taxi te nemen de stad uit naar ons hotel nabij de vluchthaven. We hebben ervoor gekozen om hier een nacht te verblijven aangezien we vandaag om 6:30 uur in moesten checken. De stad uit...makkelijker gezegd dan gedaan. Totale verkeerschaos! Tja wat ga je doen wanneer je een half uur doet over nog geen 100 meter.... Toch maar weer uitstappen en op het advies van de chauffeur een stuk met de Skytrain verder reizen om vanuit het laatste station weer met een taxi verder te gaan naar het hotel. Dus rugzakken op en de Skytrain in. Tot zover leek dit een prima idee totdat we bij de laatste halte een taxi moesten ritselen. Taxi's in overvloed maar ze wisten allemaal niet waar het hotel lag waar we heen moesten. Chauffeurs spreken al slecht Engels, laat staan dat ze het kunnen lezen. Aangezien alle adressen van hotels in het Engels beschreven staan en niet in het Thais, hebben we na 10 pogingen toch maar besloten om ons naar het vliegveld te laten brengen. Van daaruit hebben we weer een andere taxi genomen die het hotel wel wist te vinden. Ook dit bleek niet helemaal waar. Na wat rond scheuren en wat navraag zijn we 3 uur na vertrek vanuit hartje Bangkok dan toch op de plaats van bestemming aangekomen.

Vanochtend dus vroeg het bed uit. Gelukkig verliep de rit naar het vliegveld helemaal volgens plan.
De vlucht duurde iets langer dan een uur.

Morgen staat een excursie op het programma. Hierover later meer.

Groetjes uit het nog steeds hete Thailand

Ps. Kunnen nu geen foto's uploaden

• 24 November 2012 - 10:29

Hay En Helma Lichteveld:

Hallo Bas en Maike

jullie vermaken je prima, dat merken wij.

Na deze vakantie hebben jullie al vrijwel heel Azie (en USA) bezocht.
    Deze ervaringen nemen ze jullie nooit meer af.
    Een hele fijne vakantie toegewenst en pas goed op elkaar.

Groetjes

Hay en Helma

• 24 November 2012 - 20:28

Ans:

Ik ben zo jaloers!
    Heb ook zo'n zin om weer naar een ver land te gaan en alles te ontdekken.
    Is het nou de bedoeling dat jullie daar nou de rest van de vakantie blijven om te gaan snorkelen of is dat weer ergens anders.ben trouwens benieuwd Naar de onderwaterwereld daar.
    Ik ben mom bezig met de verlanglijstjes te maken voor Sinterklaas.wat een tegenstelling hè.
    Koud is het hier niet.nachttemp van 10gr.alhoewel aan het einde van de week voorspellen ze winters weer.
    Lijkt me heel vreemd als jullie tzt terugkomen dan loop je misschien met Nera in de sneeuw.(oké ik houdt mijn mond al)
    Ik ga nu lekker snoepen van een stuk speculaas,terwijl jullie natuurlijk aan het strand aan n lekker drankje zitten
    Geniet er nog van. En tot horens.
    Liefs ans

• 24 November 2012 - 20:28

Ans:

Ik ben zo jaloers!
    Heb ook zo'n zin om weer naar een ver land te gaan en alles te ontdekken.
    Geniet er nog van. En tot horens.
    Liefs ans

• 25 November 2012 - 20:32

Alice:

Haaaa!!!

Zo, te zien hebben jullie het lekker naar jullie zin daar! Heerlijk zeg!
    Geniet nog van de laatste week en heel veel plezier!
    Liefs, Alice en Coen