Van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bas en Maike - WaarBenJij.nu Van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bas en Maike - WaarBenJij.nu

Van Noord naar Zuid

Door: Maike en Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas en Maike

26 September 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Daaaaag,

Nou, we hebben weer internet...
Weer een update van de laatste paar dagen.

De vorige keer zijn we geeindigd met het geplande bezoek aan het Abel Tasman NP. Hier zijn we inderdaad geweest. Prachtig!
We hebben ' morgens een wandeling van 3 uur gemaakt door bossen en langs stranden. Het weer zat ons mee gelukkig. In de middag zijn we verder gereden naar de Golden Bay. De wegen werden alsmaar slechter en na een onverharde hotseknotseweg met een duur van 30 minuten.....bestemming bereikt. Oke, daar stonden we in een schapenwei. Een pijltje wees ons de weg een wei door over heuvels, hekken, trapjes en duinen. En daar stonden we dan op een verlaten strand. Zo mooi! Opeens viel ons oog op een kolonie robben spelend in een glasheldere poel voor de zee. De oudere lagen op een afstand alles in de gaten te houden terwijl de kleintjes er lustig op los speelden. Onze aanwezigheid leek hen niet te storen zodat we aan de rand van de poel konden staan. Geweldige ervaring om dit in het wild te kunnen zien.

Na al deze indrukken hebben we de dag daarna onze reis vervolgd naar Kaikoura. Hier wilden we walvissen/dolfijnen gaan spotten echter werkte het weer niet mee. Ook niet voor de dagen daarna in dit gebied. Hierdoor hebben we de planning omgegooid. Dezelfde dag nog zijn we verder naar het zuiden afgedaald waar het weer wel beter zou worden. Uiteindelijk zijn we, na een korte stop in Queenstown, in Te Anau terecht gekomen. Vanuit hier stond een tocht naar de Milford Sound op de planning. Deze excursie hadden we in Queenstown vast laten leggen.

Zoals gezegd Milford Sound...... Amazing! Vanuit Te Anau moesten we nog 2 uur rijden om bij de Sound te komen. Deze rit was absoluut geen straf, zoals geen enkele andere rit. Het kost hier geen enkele moeite om over een afstand van 10 km een hele dag te doen met al het moois wat er te zien is. Na ieder bochtje of na ieder bergje is er weer een 'oooh, wat is het hier toch mooi' moment.
Aangekomen bij de Milford Sound zijn we de boot opgegaan. Het regende (maar dat doet het in dit gebied bijna altijd). Gelukkig regende het! Hierdoor zijn er overal watervallen te zien en door de mist wordt het geheel er nog mooier en mysterieuzer van. Wat de natuur toch allemaal gecreëerd heeft, echt ongelooflijk. Op de terugweg naar de haven brak zoals voorspeld de zon door. We hebben verder een prachtige dag gehad.

Nu zijn we weer in het sfeervolle Queenstown waar we 2 nachten zullen verblijven.

Genoeg voor nu. Tot de volgende keer maar weer.

Groetjes van ons!

• 26 September 2013 - 12:55

Ans:

Ha die Bas en maike,
    Wat een mooie foto's!
    Lijkt net een paradijsje,en als je dan ook niemand tegenkomt lijkt het net of je alleen op de wereld bent en geniet je nog intenser.
    Geniet er nog van.
    Wij zijn inmiddels weer thuis en sporaden lijken verder weg dan ooit.
    Maar het was heerlijk,ook wij kwamen af en toe niemand tegen en je kon dan stoppen als je weer een mooie baai zag ofzo.
    Groetjes ans

• 26 September 2013 - 13:15

Rina En Arni:

Maike en Bas,
    De foto's verraden het al: geweldige natuur.
    Toch een voorrecht om dit te mogen meemaken, tóch!
    Genietse, genietse, genietse!!!
    Liefs, Rina en Arni.

• 26 September 2013 - 14:07

Hay En Helma:

Ha wereldreizigers,

Prachtig, die foto's.
    Ja Maike, nu kun je je uitleven met je nieuwe toestel.....een echte prof........zo mooi.
    En wat zullen jullie genoten hebben van die robbenfamilie. Geweldig om dit in het wild te kunnen zien.
    Kijken, ervaren en genieten!!!!
    Hier is alles oke. Gisteren naar de verjaardag van Alice geweest. Erg gezellig.
    Heel veel plezier.
    Liefs, Helma en Hay.

• 26 September 2013 - 19:40

Petra:

Hey!

Wat gaaf om allemaal te lezen!! Echt super mooi! Om jaloers op te worden!! :)

Have fun and enjoy!!!

Groetjes van de familie Driessen!

• 27 September 2013 - 14:36

Iska:

Hey bas en Maike,

Leuke verhalen en wat een mooie foto's! Ben nu al benieuwd naar de rest! Snel een boekje maken en dan kom ik een lekkere koffie nuttigen bij jullie! Heel veel plezier nog de komende week! Geniet ervan! P.s. Met jullie huisje gaat alles goed! Ben er net nog langs gefietst! X iska