Queenstown, Wanaka en Mount Cook - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bas en Maike - WaarBenJij.nu Queenstown, Wanaka en Mount Cook - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bas en Maike - WaarBenJij.nu

Queenstown, Wanaka en Mount Cook

Door: Bas en Maike

Blijf op de hoogte en volg Bas en Maike

30 September 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hoi Hoi,

Weer een berichtje van ons.

We beginnen met twee dagen Queenstown. De eerste dag hebben we gebombardeerd tot rustdag. Hier waren we alletwee wel even aan toe. 's Morgens regende het pijpenstelen. Het zag enorm grijs buiten. Toch maar op ons gemak naar het centrum gereden, een parkeerplaats gezocht en.....daar was ie ineens weer....de zon! Hier hebben we dan ook de hele middag van mogen genieten.
Wij vonden Queenstown een heel gezellige plaats met een relaxte sfeer.

Op dag twee hebben we een tocht te paard gemaakt. Dit hebben wij (dus ja, Bas ook!!) vanuit het plaatsje Glenorchy gedaan. In het gebied waar we gereden hebben zijn ook verschillende scenes uit Lordvof the Rings en andere films opgenomen. De uizichten waren werkelijk fantastisch en onze paardjes super lief.

De volgende dag stond een bezoek aan lake Wanaka op het programma. Hier hebben we lekker aan het meer gezeten waarna we in hetzelfde plaatsje overnacht hebben.

Gisteren zijn we naar Mount Cook village afgereisd. Berg Mount Cook is de hoogste van Nieuw Zeeland. Het dorpje ligt behoorlijk geïsoleerd in de bergen. Er waren amper voorzieningen, geen tankstation of supermarkt. Dezelfde dag nog hebben we een gletsjer bezocht en 's avonds hebben we gebruik gemaakt van de sauna in onze blokhut.

Vandaag hebben we een lange wandeltocht gemaakt de valei in naar een andere gletsjer en Mount Cook. Super mooie uitzichten. Zelfs een kleine lawine gehoord en gezien onderweg.

Nu verblijven we in een hostel aan lake Tekapo. Wederom een prachtig meer.
Zo maar eens lekker gaan koken.

Veel groetjes en tot weer!

• 30 September 2013 - 09:04

Rina En Arni:

Hoi Maike en Bas,
    De indrukken van jullie mogen er helemaal zijn.
    Zelfs vanuit ons kikkerlandje genieten wij volop met jullie mee.
    Nog veel plezier daar.
    Groetjes!

• 30 September 2013 - 10:20

Helma En Hay:

Ha Bas en Maike,

Yoehoe, Bas op een paard. Jammer dat er geen foto bij stond.
    Straks komen er 2 paarden naar Dubbroek, ha, ha!!!!!
    Geniet maar lekker van het mooie Nieuw Zeeland.
    Liefs,
    Helma en Hay