Wellington - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Bas en Maike - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Bas en Maike - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Maike

Blijf op de hoogte en volg Bas en Maike

22 September 2013 | Nieuw Zeeland, Motueka

Hi there!

Een berichtje vanuit Motueka, een klein plaatsje gelegen op het Zuider Eiland.
Vanmorgen hebben we met de Interislander (ferry) de oversteek gemaakt. In alle vroegte opgestaan om op tijd in de haven te kunnen zijn. De reis met de mooie ferry is prima verlopen en nu kunnen we met ons autootje over dit eiland gaan tuffen. Maar dat is iets voor morgen...

Nu even terug naar ons verblijf in WellingTON. Of kunnen we beter zeggen regenTON? Wist niet dat er zoveel water naar beneden kon komen.
We hebben de conclusie getrokken niet van suiker te zijn dus we zijn toch maar gewoon op pad gegaan. Als eerste stond het Te Papa museum op het programma. Heel mooi en interactief museum over de geschiedenis van Nieuw Zeeland. Ook hebben we een stadswandeling gemaakt en zijn we met de cable car naar de botanische tuinen geweest. Zelfs in de regen is deze tuin absoluut een bezoek waard!

Na een actieve dag met veel indrukken hebben we wat eten gekookt in het hostel en nog wat was gedaan.

We verblijven iedere nacht in een hostel aangesloten bij YHA (Yought Hostels Association). Dit zijn prima kamers met gezamelijke badkamers, keukens, wasmachines, tv kamer, huiskamer enz. Lekker huiselijk.

Morgen gaan we een kijkje nemen in het Abel Tasman NP. Hierover later meer.

Fijne zondag nog!

• 22 September 2013 - 18:54

Hay En Helma Lichteveld:

Ha Bas en Maike,

Groot gelijk...regen of niet.....doorgaan...niets hiervoor overslaan. Dat zou toch jammer zijn.
    Goed idee om ook meer over de geschiedenis van Nieuw Zeeland te weten als je er rondtrekt.
    Wij hopen dat het weer morgen beter wordt, zodat jullie nog meer kunnen genieten.
    Heel veel plezier en de groetjes uit het ook mooie Dubbroek.

Helma en Hay.

• 23 September 2013 - 08:38

Ans:

Hallo daar.
    Ook wij hebben regen.maar meestal klaart het smiddags op,hopelijk nu ook.
    En gaan jullie op zoek naar de Tasmaanse duivel?
    Groetjes

• 23 September 2013 - 11:55

Rina En Arni:

Hallo die Maike en Bas,
    Hopelijk komt voor jullie na de regen snel die welkome zonneschijn.
    Maakt een bezoek aan het NP net iets leuker.
    Wij wensen jullie heel veel plezier daar.
    En als jullie Abel tegenkomen, doe hem dan veel groeten.
    Rina en Arni.

• 23 September 2013 - 23:16