Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Bas en Maike - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Bas en Maike - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: Bas en Maike

Blijf op de hoogte en volg Bas en Maike

05 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi allemaal,

En toen waren de drie weken alweer voorbij...

Nog helemaal onder de indruk van onze walvis- en dolfijnenavonturen zijn we naar onze laatste bestemming gereden, Christchurch.
Hier aangekomen zagen we in eerste instantie niks meer van de restanten van de aardbeving van 2011. Hoe verder we echter het centrum inkwamen hoe duidelijker de sporen van vernieling toch werden. Straten waren afgesloten, bouwvakkers in iedere straat, gebouwen in stijgers en overal het geluid van machines. Wat moet het hier een ravage zijn geweest.
Midden in het centrum hebben ze met behulp van vrolijk gekleurde zeecontainers een straatje met winkeltjes en koffie/eetgelegenheden gerealiseerd. Dit in sterk contrast met de rest van de directe omgeving.

Christchurch beschikt over een schitterende grote botanische tuin. Omdat het zonnetje lekker scheen hebben we hier een geruime tijd doorgebracht.

En nu, nu zitten we op het vliegveld te wachten om naar huis te gaan. We hebben maar één conclusie: Wat een geweldige reis hebben we gemaakt! Wat een mooi land. Wat hebben we veel gezien en meegemaakt!

We mogen aan boord van het vliegtuig. Dag Nieuw Zeeland!

Tot gauw thuis!

Bas en Maike

• 05 Oktober 2013 - 13:41

Petra:

Fijn te horen dat jullie een leuke vakantie hebben gehad!! Een goede reis!!!

• 05 Oktober 2013 - 15:05

Henrike:

Nu alweer voorbij, is snel gegaan! Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. En een super mooie bestemming. Weet wel dat wij daar ook eens heen zullen gaan! Prachtig daar. Geniet ook weer van je thuiskomst en je NLse bed ;) en natuurlijk je hond!

• 05 Oktober 2013 - 18:29

Helma En Hay Lichteveld:

Ha wereldreizigers,

Wat heerlijk dat jullie een geweldige vakantie hebben gehad, maar ook heerlijk dat jullie weer naar huis komen.
    Wij hebben jullie gemist.
    Wij wensen jullie een fijne vlucht en tot morgen.

Liefs,
    Helma en Hay

• 06 Oktober 2013 - 14:13

Rina En Arni:

Goed te proeven dat jullie een heeeeele fijne vakantie hebben gehad.
    Goed te voelen dat jullie weer in ons midden zijn.
    Geniet nog lekker na van jullie trip.
    Zijn erg benieuwd naar de foto's en video.

Groetjes en tot gauw,
    Rina en Arni.