Rotorua, Taupo en Tongariro NP - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bas en Maike - WaarBenJij.nu Rotorua, Taupo en Tongariro NP - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bas en Maike - WaarBenJij.nu

Rotorua, Taupo en Tongariro NP

Door: Maike

Blijf op de hoogte en volg Bas en Maike

19 September 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi Hoi,

Het vorige veslag zijn we geeindigd met de aankomst in Rotorua. Na een nacht klappertanden en amper slapen door de altijd weer aanwezige jetlag zijn we toch maar op tijd opgestaan. Als ontbijt hebben we broodjes gehaald en deze hebben we opgegeten op een bankje aan het meer. Da's nog eens lekker ontbijten!

Vandaag zijn we naar Wai-O-Tapu gereden. Een vulkanisch gebied met pruttelende modderpoelen, dampende geisers en gekleurde meertjes. Indrukwekkend om te zien verrassend de natuur is!

Na dit moois zijn we verder gereden naar Lake Taupo. Het weer zat ons mee dus we hebben genoten van alle mooie uitzichten onderweg. Ook in Taupo hebben we gerelaxed aan het meer.

Vanuit Lake Taupo zijn we gisteren vertrokken naar Tongariro NP. Wederomeen prachtig gebied. Hier hebben we een wandeling gemaakt naar een waterval. Voor de mensen die de film TLOTR gezien hebben, hier bevindt Mount Doom zich. Helaas was het gisteren wat aan de frisse kant. Lang leve de winterjassen! Verder was het behoorlijk bewolkt maar zelfs in deze omstandigheden is het hier geweldig mooi.

Nu pakken we de koffers weer in en rijden we verder richting Wellington.

Tot weer!

• 20 September 2013 - 11:00

Rina En Arni:

Hello over there,
    Leuk te lezen dat jullie weer een geweldig stukje aardbol hebben gezien.
    Maak maar veel foto's zodat ook wij straks een stukje mee kunnen genieten (gratis)!!!!!!!
    Toi toi en groetjes vanuit een wat frisser wordend kikkerland.
    Rina en Arni.

• 20 September 2013 - 16:39

Hay En Helma Lichteveld:

Ha Bas en Maike,

Onbekende gebieden gaan voor ons nu ook een beetje leven. En zeker die prachtige natuur.
    Wij zijn een paar dagen naar Zuid-Limburg geweest [ook ver hoor, ha, ha]
    Geniet maar lekker en houdt ons op de hoogte. Zo kunnen wij met jullie meereizen.
    Heel veel plezier en groetjes vanuit het Dubbroek.
    Helma en Hay.

• 20 September 2013 - 17:33

Ans:

Hallo.
    Leuk om deze reis te volgen vanaf onze laatste locatie.
    Klinkt goed,ben reuze benieuwd naar de foto's want die zeggen natuurlijk veel meer dan woorden.mAr volgens mij is het daar zo te lezen heel mooi qua natuurschoon.
    Wij zijn in ons laatste hotel aangekomen op het eiland skiathos waar jouw ouders ook zijn geweest.
    Een familiehotel warm ontvangen door moeder vader dochters en zoon en een scheet van een hondje.
    Op 1 min lopen van .....een zandstrand.
    Want op die andere eilanden waren alleen maar kiezelstranden maar o zo mooie baaien,ware paradijsjes.
    Het was eerstonzeker of de boottocht wel door zou gaan want het stormde.gelukkig is de wind gaan liggen en konden we met vertraging varen richting skiathos.
    Die vorige eilandjes waren zo mooi.elke bocht een anderebaai,de een nog mooier dan de ander.
    Nog een paar dagen en dan zit het eilandhoppen er weer op.
    Over 1 week sluit dit hotel ook.de ene dochter loopt op het eind en verwacht haar eerste kindje.wel leuk om dit allemaal te horen,alsof je deel uit maaktvan de familie.
    Net nog met tara( hondje,pup van zeven maanden) naar strand gewandeld.
    Je hoort het hier alles oké, ondanks wat mankementen: een gekneusde teen,een afgebroken tand en een koortslip.
    Ik hoop dat jullie de aankomende tijd ook genieten.ik volg alles op de voet.
    Groetjes en liefs ans