New York, New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bas en Maike - WaarBenJij.nu New York, New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bas en Maike - WaarBenJij.nu

New York, New York

Door: basenmaike

Blijf op de hoogte en volg Bas en Maike

22 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi There!

Ons eerste berichtje vanuit the Big Apple. En Big it is!
We zijn nu 3 dagen hier en hebben al ongelofelijk veel gezien en gedaan.
Na aankomst hebben we de koffers in het hotel gedropt en zijn we meteen op pad gegaan.
Ons hotel ligt vlak bij Broadway, een van de grootste straten in Manhattan. Deze straat met al haar parken, winkels en eettentjes hebben we op ons gemak verkend, ons steeds maar weer verbazend over de enorme gebouwen om ons heen.
Na een goede nachtrust zijn we weer vroeg op pad gegaan. Met de metro kunnen we ons prima door de stad verplaatsen dus daar maken we dankbaar gebruik van!
Allereerst zijn we naar het Financial District geweest. Hier hebben we Wallstreet bezocht. Hierna zijn we met de metro richting Times Square gegaan. Het bekende musical plein met z'n ontelbare lichtjes. We zijn de bekende M&M winkel binnen gegaan. Je weet niet wat je ziet!
Na al deze indrukken zijn we richting het Empire State Building gelopen. Onderweg zijn we de Public Library ingegaan en het Grand Central Station (groot treinstation bekend van tv). Aan het einde van de dag zijn we het Empire State Builing op gegaan (86 verdiepingen hoog). Hier hadden we een super uitzicht over de stad! Echt prachtig.
Gisteren hebben we eerst op de hoek van het hotel gegeten. Hier kun je echt alles krijgen. Van super gezond tot natuurlijk super ongezond, van warm tot koud, van groot tot klein enz enz. Genoeg keuze dus en daarom gaan we hier iedere morgen ontbijten.
Na het ontbijt zijn we meteen kaarten voor het monument op Ground Zero gaan regelen. Hier konden we om 1 uur terecht dus voor die tijd hebben we de metro richting de buurt Brooklyn genomen. Van hieruit zijn we terug naar Manhattan gelopen via de bekende Brooklyn Bridge. Super uitzicht op de skyline van New York. Na een lunch in een typisch New Yorks parkje zijn we richting het monument gegaan. Heel indrukwekkend en vreemd om daar te lopen. Na al deze indrukken hebben we de metro richting Central Park genomen. Hier hebben we de rest van de middag doorgebracht. Onvoorstelbaar dat je tussen alle wolkenkrabbers een park van 3 km lengte aantreft waar je toch het alledaagse stadsleven kunt ontvluchten. Overal zie mensen die sporten of lekker relaxen op het gras of op een van de vele bankjes.
Je kunt er zelfs roeien op een van de grote vijvers.
's Avonds zijn we nog een keer naar Times Square gelopen om dit 'by night' nog een keer te kunnen zien.

Vandaag willen we nog een boottochtje richting het vrijheidsbeeld gaan maken mits het weer redelijk is. Het is hier de afgelopen dagen erg wisselvallig geweest. Van zon tot regen. Gelukkig hebben we tot nu toe maar een morgen echt regen gehad. Verder kijken we nog wel wat we nog willen zien en morgenvroeg vertrekken we al richting Los Angeles.

We zullen over enkele dagen weer een update plaatsen.

Groetjes!!

• 22 September 2011 - 12:51

Hay En Helma:

Bas en Maike,

Geweldig.

Wij zijn benieuwd naar de eerste foto,s.

Groetjes
    Hay en Helma

• 22 September 2011 - 17:02

Petra:

Leuk leuk!! Geniet er nog van! Heerlijk om te lezen!

Groetjes, Jules, Petra & Fender

• 22 September 2011 - 18:36

Jeannette:

ha Maike en Bas dat ziet eral geweldig uit N.Y. Wat een indrukken en wat hebben jullie al veel gezien.Ik vindt het leuk om van jullie te horen.Blijf maar regelmatig wat sturen ik lees het graag.
    gr.
    Jeannette

• 23 September 2011 - 14:28

Helma En Hay:

Ha wereldreizigers,
    Waauw...wat indrukwekkend allemaal.
    Door die mooie foto's krijg je een goede indruk van die enorme gebouwen.
    En wat hebben jullie in die paar dagen al veel gezien.
    Wij zijn nu al benieuwd naar het volgende reisverslag.
    Heel veel plezier, veel liefs en groetjes van mam en pap.

• 23 September 2011 - 15:04

Ans:

hallo
    klinkt echt wel indrukwekkend, maar ja daar staat NY ook om bekend alles big.
    wij zijn net terug van een weekje fietsen op de veluwe en gaan maandag 2 weken naar cyprus.
    ik lees je mail daar wel . rest mij niets anders dan jullie een hele fijne, mooie en goede trip te wensen tot mails. lief ans

• 23 September 2011 - 15:04

Ans:

hallo
    klinkt echt wel indrukwekkend, maar ja daar staat NY ook om bekend alles big.
    ik lees je mail daar wel . rest mij niets anders dan jullie een hele fijne, mooie en goede trip te wensen tot mails. liefs ans

• 24 September 2011 - 11:34

Rina En Arni:

Ha, jullie Breese Big Mac's.
    De indrukwekkende beleving van NY hebben jullie i.i.g. in de pocket. Schitterend, jullie verslag.
    Los Angeles e.o. zal wellicht niet minder zijn.
    Geniet er maar intens van.
    Groetjes vanuit een zonovergoten Meerlo.