Las Vegas en Nationale Parken - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bas en Maike - WaarBenJij.nu Las Vegas en Nationale Parken - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bas en Maike - WaarBenJij.nu

Las Vegas en Nationale Parken

Door: basenmaike

Blijf op de hoogte en volg Bas en Maike

08 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Flagstaff

Na een aantal emotionele dagen gezien de gebeurtenissen in Nederland volgt er toch weer een update.
Las Vegas...wat een stad! We hebben onze ogen uitgekeken met name op de strip waar alle grote hotels staan. Het ene hotel nog mooier en groter dan het andere. Allemaal met een eigen trekpleister: leeuwen in het hotel, grote fonteinen, een vulkaan voor de deur, de eiffeltoren op ware grootte, Venetië nagebouwd, een achtbaan door het hotel, enz enz.
De laatste avond zijn we naar Fremont street geweest downtown Las Vegas. Dit is een met ontelbare lampjes overdekte straat, waar elk uur een lichtshow gepresenteerd wordt.
Conclusie: leuk om Las Vegas ervaren te hebben maar wij zijn toch echt te nuchter om helemaal op te gaan in dit circus van gekkigheid.
Vanuit Las Vegas zijn we via Zion NP naar Bryce NP gereden. Eerst zijn nog naar de Hooverdam geweest. Weer geweldige natuur. In Zion hadden we helaas regen maar ondanks dit vonden we dit park zeker de moeite waard.
In het donker, in de mist en in de bergen hebben we rond Bryce canyon rondgetuft om een hotel te zoeken. En ja hoor, eindelijk in de verte een lampje. We kwamen uit bij een heel gezellig hotel in een pittoresk dorpje. Hier meteen maar even de was bijgewerkt.
De volgende ochtend bleek het gesneeuwd te hebben. Wij met onze aangepaste winterkleding (veel zomerkleding in laagjes over elkaar) het park in. Net kerstmis: dik pak sneeuw, rendieren (herten wel te verstaan) en veel naaldbomen. Wederom prachtig.
Onze volgende bestemming was Page. Onderweg nog een coyote gezien. In Page hebben we een excursie naar Antilope Canyon geboekt. Omdat deze plek zich op Indianengrond bevindt, mochten we er niet op eigen houtje heen (was ons ook niet gelukt aangezien we geen monstertruck onder onze kont hebben). Omdat we al 16 uur in de veronderstelling waren dat de klok in deze plaats 1 uur vooruit gezet moest worden, stoncen we al om 8:30 paraat bij het excursiekantoor... De tijden zijn in deze grensstreek niet echt duidelijk maar we kwamen er achter dat elke staat hierin z'n eigen tijd hanteert. Een uur te vroeg dus...
De smalle Antilope Canyon bevat door licht en schaduw hele mooie kleuren.
's Middags zijn we naar Lake Powell gereden. Dit meer is ontstaan door de aanleg van een dam en is 10-tallen kilometers lang. Een ontspannen omgeving waar we lekker aan het water hebben kunnen zitten.
Vanuit Page zijn we naar Sedona vertrokken. Dit was weer een stevige rit met het laatste stuk door de bergen. Sedona staat bekend om haar rode rotsen/bergen. Hier hebben we van het uitzicht en van de gezellige sfeer genoten.
Vandaag stond de Grand Canyon op het programma. Wat immens groot! We hebben eerst met de auto de omgeving verkend en daarna zijn we met een shuttlebus verder gegaan. We zijn onderweg uitgestapt om vervolgens 5 kilometer langs de rand van de canyon terug te wandelen. Geweldige uitzichten. Onvoorstelbaar hoe mooi de natuur hier is.
We hebben voor komende nacht een hotel gevonden op Route 66 in Williams. Morgen zullen we (gedeelteijk via de Route 66) verder reizen naar Palm Springs.
Tot de volgende update.
Ps. Foto's zullen zo spoedig mogelijk volgen. We krijgen ze via deze pc niet geplaatst.

• 09 Oktober 2011 - 11:58

Alice En Coen:

Ha genieters!!

Wauwww....wat een ervaringen!!! Geweldig.
    Geniet nog van de laatste dagen en tot volgende week!!!

Groetjes, Coen en Alice

• 09 Oktober 2011 - 19:58

Björn En Eline:

Hallo Bas en Maike,

Heb nog niet alle verhalen gelezen, maar heb wel al snel even alle foto's bekeken. Ik zie dat je je best hebt gedaan Maike ;) hihi. Als dit niet werkt...
    Nou dan hebben jullie de eerste sneeuw van dit jaar al gehad, ben benieuwd wanneer het in Nederland begint. Geniet er nog van!

Groetjes,
    Björn en Eline

• 10 Oktober 2011 - 11:24

Hay En Helma:

Hoi Maike en Bas

wij wensen jullie nog enkele hele mooie dagen en een terugreis zonder Jetlag.

Groetjes

Hay

• 10 Oktober 2011 - 19:14

Arni En Rina:

Ha die hotdogs,

Het verslag lezende blijft het prachtig.
    Geniet er nog efkes van. Goede terugreis. En tot woensdag.

Doeiiiiiii

• 11 Oktober 2011 - 17:21

Ans:

ha vakantie gangers
    als ik deze mail lees ben ik inmiddels weer thuis. qua temp is het hier meer dan de helft minder tov daarginds.
    resultaat allebei verkouden.
    maar het is ook fijn om weer thuis te zijn: dadelijk komt kaya weer thuis samen met de kids en de kleintjes. die heb ik toch wel gemist.
    nog veel plezier en tot volg week of de week erop .groetjes