Monterey en San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bas en Maike - WaarBenJij.nu Monterey en San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bas en Maike - WaarBenJij.nu

Monterey en San Francisco

Door: basenmaike

Blijf op de hoogte en volg Bas en Maike

28 September 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Ha allemaal!

Weer een update vanuit het zon overgoten San Francisco.
Na LA zijn we via highway 1 langs de kust richting SF vertrokken.
Een prachtige route: mooie stranden en kustwegen, bergen, zeeleeuwen, enz.
We hebben ervoor gekozen om in Monterey te overnachten. Dit bleek een prima keuze. Gezellig kleinschalig hotel en een knus plaatsje waar we ons meteen helemaal thuis voelden.
Voor de volgende dag stond een Whalewatching tour op het programma. Wij helemaal hoopvol op de boot maar helaas geen walvis gespot. Wel een hele groep dolfijnen. Super om te zien! Omdat we geen walvissen gezien hebben kregen we een gratis kaartje om nog eens te gaan. Deze mogelijkheid hebben we met beide handen aangegrepen. Helaas ook de tweede keer geen walvissen voor ons... Wel weer kwamen we de dolfijnen tegen en natuurlijk de vele zeeleeuwen die in de baai leven. De zee was in de middag een stuk ruwer en dit resulteerde in natte kleding die gelukkig door de wind en het zonnetje weer snel droogde.

Via de 17-miles drive zijn we de volgende morgen richting San Francisco vertrokken. Ook dit was wederom een prachtige rit.
's Middags snel een hotel gezocht in SF en daarna lekker de stad in gegaan. We zijn via de Fisherman's Warf (pier) naar de ticketverkoop voor Alcatraz gelopen. De trip voor deze dag was al helemaal vol geboekt en we hebben de twee laatste!! kaarten voor de dag daarna kunnen bemachtigen. Dat was mazzel voor ons.
Met de tickets op zak zijn we met de Cable Car (de bekende treintjes in de stad) de stad in gegaan, berg op/berg af.
Na deze middag in de stad zijn we terug gegaan naar het hotel waar we onze zak vuile was gepakt hebben. Hiermee zijn we naar de wasautomaten gegaan. Leuk om dat ook eens te ervaren. Iedereen komt daar met z'n manden was binnen zet de machine aan en gaat weer naar huis. Wij hebben maar een boekje meegenomen haha.

Vanochtend zeer sportief geweest. We hebben fietsen gehuurd (jawel Bas op een fiets) en naar en over de Golden Gate Bridge gefietst. Lekker ontspannen tochtje op het klimmen na. Vanaf de brug prachtige uitzichten over de stad en per toeval zagen we weer een groep dolfijnen onder ons zwemmen. Mooi!!
Vanmiddag hebben we de Alcatraz gevangenis bezocht. Deze ligt op een eiland vlak aan de kust. Hier hebben we een rondleiding door middel van koptelefoontjes gedaan. We vonden dit erg indrukwekkend, de verhalen, de omgeving en de sfeer. Onder andere Al Capone heeft hier als gevangene gezeten.

We vonden San Francisco een gezellige, relaxte stad met een vriendelijke uitstraling. Heel anders dan Los Angeles.
Morgen gaan we de stad weer verlaten om Yosemite National Park te bezoeken.

Over een paar dagen meer...

• 29 September 2011 - 08:11

Petra:

Hey jullie!!

Klinkt helemaal geweldig, wil ook terug! :)
    Geniet nog lekker wat er nog allemaal gaat komen! Las Vegas is weer helemaal anders dan SFO en LAX...:)

En...alvast een fijne verjaardag maandag!

Groetjes, Jules, Petra & Fender

• 29 September 2011 - 13:45

Helma En Hay:

Hallo vakantiegangers,
    Jammer van die walvissen, maar dolfijnen en zeeleeuwen zo midden in de natuur is ook al geweldig.
    Dat jullie genieten dat straalt van de foto`s af.
    Niet benauwd gevoel gekregen daar in de Alcatrazgevangenis.
    Petje af voor jou Maike, Bas op de fiets.
    Wij kijken uit naar het volgende bericht.
    Veel plezier en liefs van mam en pap.

• 29 September 2011 - 13:55

Rina En Arni:

Hello you Americans,

Ziet er allemaal very good uit.
    Beiden in een sportieve bui. Zelfs tijdens de vakantie de conditie op peil houden. Maar, niet van de Golden Gate in the Golden water geploenst? Zelfs niet een klein (wat ze in America niet kennen) beetje?
    Wij zijn stiekum toch een beetje jaloers op jullie. Al dat moois. Geniet ervan.
    Greetings vanuit een zonovergoten Mieldere.

• 03 Oktober 2011 - 20:58

Toon En Marian:

Hoi Maike en Bas,
    Allereerst Maike van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Van Rina zojuist gehoord dat vandaag helaas ook een dag met een randje is.

Rapportages en foto's wederom zeer indrukwekkend. Geniet nog lekker van dit mooie avontuur.

enjoy your American trip
    Toon, Marian and kits