Yosemite, Sequoia en Death Valley - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bas en Maike - WaarBenJij.nu Yosemite, Sequoia en Death Valley - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bas en Maike - WaarBenJij.nu

Yosemite, Sequoia en Death Valley

Door: basenmaike

Blijf op de hoogte en volg Bas en Maike

03 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hallo luitjes,

Het heeft even geduurd maar hier weer een update.
Na San Francisco zijn we naar Yosemite National Park gereden. Eenmaal aangekomen bij het visitors point bleek dat alle lodges en hotels in de vallei al vol zaten (dit hadden we eigenlijk ook wel verwacht). We kregen als tip om wat rond te bellen of er niet ergens een afmelding was. Dit hebben gedaan en uiteindelijk zijn we (jawel!) in een tent beland. We hebben gekampeerd!
De tent was van canvas, had een bed, geen verwarming, wel dekens en een kist buiten de deur om alle etenswaren en toiletartikelen in te doen. Dit laatste was om beren! buiten de deur te houden. Curry Village is een gezellige en mooie camping midden in de vallei. Omdat we al een lange reis hadden gemaakt, besloten we een korte wandeling in de omgeving te doen en vroeg te gaan slapen. Dit vroege slapen lukte nog wel maar door de kou werden we al weer snel wakker. Zes dekens bleek niet voldoende te zijn, bibber bibber. Tot overmaat van ramp moesten we midden in de nacht ook nog naar de wc. Zonder zaklamp die we natuurlijk niet bij hadden als echte kampeerders. Kortom een gebroken nacht!
De volgende dag hebben we een heftige wandelroute de bergen in gemaakt naar enkele watervallen. Geweldige natuur! Helaas geen beren gezien maar wel verschillende herten.
Na 2 dagen Curry Village in Yosemite zijn we verder gereden naar Sequoia NP. Wederom een prachtig natuurgebied in de bergen. Dit park staat bekend om zijn Sequoia bomen. Hier staat ook de dikste boom ter wereld (13 meter omtrek en 2200 jaar oud).
De rest van de dag hebben we kilometers gemaakt om de reis richting Las Vegas te verkorten. Uiteindelijk zijn we in Bakersfield beland waar we in een motel hebben geslapen.
Gisteren was een echte reisdag met lange stukken weg door woestijnen met als bekendste Death Valley. Heet en vermoeiend maar meer dan de moeite waard! Tegen 4 uur zagen we uit het niets ineens een grote stad opdoemen: Las Vegas! Een hele omschakeling na al dat natuurschoon. Hierover de volgende keer meer. We hebben al een klein beetje indrukken opgedaan.

Vanochtend bereikte ons via pap en mam (Groszwardt) het droevige en pijnlijke nieuws dat oma is overleden. We zijn in gedachten bij haar en bij onze familie.

Verder wil ik (Maike) iedereen bedanken voor de vele verjaardags smsjes die ik heb ontvangen.
Dit doet me goed op deze dag met dubbele gevoelens.

• 04 Oktober 2011 - 07:54

Petra:

Hoi Maike en Bas,

Ik las het vanochtend in de krant van je oma. Gecondoleerd. Veel sterkte met het verlies.
    Ik hoop dat jullie nog kunnen genieten van jullie vakantie,want dat hebben jullie verdiend.

Groetjes, Jules, Petra & Fender

• 04 Oktober 2011 - 09:58

Rina En Arni:

Ha ontdekkingreizigers,

Wel allemaal spannend daar in zo'n tent. Back to nature zouden we bijna zeggen. Ook dat hebben jullie weer meegemaakt. En allemaal die andere indrukken.

Op naar het volgende avontuur. Oma zou dit jullie zeker ook toegewenst hebben.

Groetjes vanuit een miezerig Meerlo.

• 04 Oktober 2011 - 11:10

Alice En Coen:

Rina, Arni, Bjorn+vriendin, Maike en Bas,

Allereerst willen wij jullie condoleren met het overlijden van moeder/oma.
    Wij wensen jullie heel veel sterkte in deze verdrietige tijd.

Maike en Bas,

Wij hopen dat jullie ondanks dit droevige nieuws toch nog kunnen genieten van de laaste week in de VS.
    De foto's zien er schitterend uit. En Las Vegas lijkt ons ook helemaal geweldig.

Groetjes,

Alice en Coen

• 04 Oktober 2011 - 21:00

Helma En Hay:

Ha Maike en Bas,
    Wel gezellig die tent en nog wel met een deur erin.
    Jammer van de kou, maar wat een prachtige natuur.
    Probeer nog maar lekker te genieten, dat hebben jullie verdiend.
    Groetjes uit Maasbree.

• 05 Oktober 2011 - 18:50

Ans:

hallo maaike
    nog proficiat en wat zei je :helaas geen beren gezien, ik denk dat jij als je tegenover een grizzly staat wel anders bromt.
    ben reuze benieuwd als je terugkomt naar alle foto's
    veel liefs van ans
    het is hier bloedheet vandaar dat we niet veel doen, we hebben voor 3 dagen een auto gehuurd..